Conducting business activity, we care for the highest quality of products and selling standards, both for individual and corporate clients.
We cooperate closely with agents and brokers, supporting them in developing competences, due to which they do their work in compliance with prevailing provisions of law and observing ethical principles and rules of professional advice.
We improve the selling process in various dimensions, from customer service standards to environmental aspects. Due to remote sales, we reduce paper consumption. Customers do not need to print policies or the General Terms and Conditions of Insurance as they have access to all the documents from an individual electronic account.
Furthermore, we always improve our Standard Points so that they are more accessible to people with disabilities.
In 2022, no measures were taken against the ERGO Hestia Group with regard to anti-competitive behaviours or anti-trust practices.
Wojciech Radwański. Photographer
Since 2021, we have been a signatory of the Declaration of Responsible Selling, a project initiated by financial institutions and sponsored by the Consumer Federation. The project aims to raise and disseminate ethical standards in relationships with customers as well as to educate the market environment, including consumers. Also, the project contributes to increasing confidence in the financial industry and preventing unfair practices.
Signatories of the declaration undertake to comply with the highest standards in 9 key areas relating, among others, to product offering, reporting complaints, consumer security, socially vulnerable groups and education of consumers and other market participants.
More information Here.
Aleksander Małachowski. Photographer
In 2022, we carried out a pilot of the Non-compliant Service project, with the participation of the Operations and Loss Adjustment Office and the Debt Collection Office
The project made it possible to identify where in the customer service process situations occurred which affected the service provision in a way non-compliant with internally adopted quality standards.
Conclusions: 34% of all cases of non-compliance resulted from an Agent’s error, including: |
70% of cases are errors in a customer’s contact data entered while concluding an insurance agreement, |
30% of cases resulted from the failure to provide/register documents received by the agent from the customer. |
Owing to the performance of the pilot and suggestions of the participants, the Instruction for reporting a Non-compliant Service was updated.
In 2022, no report appeared about breaches regarding product and service information and labelling and marketing communication.
Niniejsza strona korzysta z plików cookies
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Współadministratorami danych osobowych są:
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot ,
a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.
Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.
Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych. .
Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Marketingowe pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Statystyczne pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies