W Grupie ERGO Hestia klientów stawiamy w centrum naszych działań. Bez względu na wybierane przez nich produkty czy rodzaj polisy – wszystkie sprawy są dla nas równie ważne. Kierujemy się indywidualnym podejściem, solidnością i otwartością. Zgodnie z założeniami Strategii Zrównoważonego Rozwoju (ESG) w relacjach z klientami kładziemy duży nacisk na odpowiedzialną sprzedaż i Najwyższy Standard Ochrony.
W strukturach Grupy ERGO Hestia wyznaczone są jednostki, które obsługują proces kontaktu z klientami, w tym reklamacji. Rozpatrujemy każde zgłoszenie, które do nas wpływa, również w przypadku, gdy jego przedmiotem nie jest kwestia zawartych umów, a nasza szeroko rozumiana działalność ubezpieczeniowa.
Aby udoskonalać poziom naszej obsługi, w 2022 r. odbyliśmy 78 spotkań warsztatowych w ramach cyklu realizowanego w Obszarze Likwidacji Szkód Majątkowych. Omawialiśmy różne przykłady telefonicznego kontaktu z klientem. Zastanawialiśmy się, jak jeszcze efektywniej rozmawiać, by skutecznie przeprowadzić osobę poszkodowaną przez proces likwidacji szkody. Analizowane były różne wymiary prowadzonych rozmów, od przekazywanych informacji, poprzez formę, na postawie wobec rozmówcy kończąc.
Na bieżąco monitorowane i zbierane są wszelkie sygnały świadczące o ewentualnym niezadowoleniu klientów oraz innych osób, które takie informacje nam przekazują. Każde zgłoszenie, które do nas wpływa, jest następnie wnikliwie analizowane z uwzględnieniem przyczyn zaistniałej sytuacji i jej skutków. Po identyfikacji możliwych problemów są one niezwłocznie eliminowane.
W przypadku, gdy nie można wprowadzić odpowiednich rozwiązań, dążymy do tego, aby zminimalizować negatywne skutki dla klientów.
38,5 pkt NPS (wzrost o ponad 12 pkt w porównaniu do 2021 r.)
Nasze działania zarówno na rzecz klientów, jak i osób poszkodowanych, są doceniane. Po raz 8. z rzędu otrzymaliśmy wyróżnienie „Instytucja Finansowa Przyjazna Mediacji” (pod patronatem Komisji Nadzoru Finansowego) za otwartość i gotowość do rozwiązywania sporów z klientami.
Proponujemy rozwiązania, które pozwalają wypracować porozumienie satysfakcjonujące dla każdej ze stron – propagujemy polubowne rozwiązania sporów, w tym prowadzenie rozmów ugodowych i mediacyjnych w Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF.
Wskaźnik badania satysfakcji klienta NPS pozwala firmom określić poziom lojalności w stosunku do firmy i oferowanych przez nią usług czy produktów. Mierzona jest poprzez zbadanie, czy klient poleciłby daną markę znajomym. Wyniki prezentowane są w skali od -100 do +100.
W komunikacji z klientami stawiamy na pełną transparentność już od pierwszych rozmów. Dbamy o to, aby jeszcze przed zawarciem umowy ubezpieczenia klient poznał wszystkie szczegółowe informacje dotyczące danego produktu. Wszystkie nasze produkty ubezpieczeniowe są znaczące i przez to 100% oferowanych przez nas ubezpieczeń podlega procedurom regulacyjnym oraz oceniane są pod kątem zgodności z przepisami. Określamy wówczas wymagania ubezpieczeniowe każdego klienta poszukującego ochrony, by oferta odpowiadała na jego potrzeby. Jest to zgodne z art. 8 ust. 1–3 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń. W związku z tym wymagane jest uzyskanie od danego klienta informacji, które pozwolą nam na zaproponowanie mu dopasowanej umowy ubezpieczenia.
Grzegorz Janoszek. Fotograf
W procesie zawierania umowy klient powinien otrzymać wgląd do pełnomocnictwa agenta, otrzymać KID (Kluczowe Informacje dla Klientów), OWU (Ogólne Warunki Ubezpieczenia), Informacje o Dystrybutorze i dodatkowo oświadczenie potwierdzające przeprowadzenie APK (Analizy Potrzeb Klienta).
Po zawarciu umowy klientowi przekazywana jest polisa ubezpieczeniowa oraz, w zależności od rodzaju produktu, certyfikat.
Od 2022 roku współpracujemy z Pracownią Prostej Polszczyzny w zakresie upraszczania zapisów w dokumentacji naszych produktów, aby były czytelne i zrozumiałe dla klientów. Pracownia Prostej Polszczyzny stosuje tzw. standard plain language. Jego użycie zaleca się wszystkim autorom i instytucjom piszącym teksty adresowane do masowego odbiorcy. Model obejmuje ilościowo-jakościowe narzędzia, które pozwalają dokładnie ocenić komunikatywność tekstu. W ubiegłym roku wprowadziliśmy wspólnie z firmą Allegro produkt, który otrzymał certyfikat potwierdzający zasady Pracowni. Obecnie pracujemy nad modyfikacją OWU naszych dwóch flagowych ubezpieczeń, aby utrzymać standardy rekomendowane przez certyfikującą instytucję.
Efektywność podejmowanych działań weryfikowana jest poprzez bieżącą kontrolę jakości obsługi, wpływających skarg oraz analizę miesięcznych i kwartalnych raportów dot. zgłaszanych reklamacji. Pod uwagę brane są takie parametry, jak czas i jakość obsługi. Ważne są dla nas cykliczne spotkania wewnętrzne, podczas których omawiane są bieżące sprawy, pomysły czy wyzwania związane z obszarem obsługi klientów. Odpowiednie zarzadząnie relacjami z klientem jest dla nas bardzo ważne, z jednej strony usprawnia proces i umożliwia ograniczenie skali kontaktu, a z drugiej przekłada się na zmniejszenie przepływu korespondencji (w tym papierowej).
Podstawowym kanałem, przez który klienci mogą zgłaszać reklamacje, są formularze na stronie internetowej www.ergohestia.pl w zakładce „Obsługa polisy i szkody” w sekcji „Chcę zgłosić reklamację”.
Każdy sygnał mogący świadczyć o tym, że działania naszej organizacji wpływają negatywnie na klientów, podlega wnikliwej analizie pod kątem przyczyn oraz skutków w Biurze Zarządzania Jakością. Na podstawie zgłaszanych spraw Biuro tworzy podsumowania miesięczne w formie raportów mailowych dystrybuowanych do Zarządu oraz jednostek, których dotyczą.
W bieżącej obsłudze spraw wpływających do Biura Zarządzania Jakością pracownik Działu Obsługi Reklamacji ma za zadanie zaproponowanie działań naprawczych. Zidentyfikowane nieprawidłowości zostają eliminowane. Jednocześnie pozostałe zastrzeżenia zgłaszane przez klientów są impulsem do modyfikacji procesów, które przyczynią się do zmniejszenia negatywnych skutków.
W przypadku spraw niestandardowych klient ma możliwość wnioskowania o rozpatrzenie ich przez Rzecznika Klienta ERGO Hestii, który może podjąć decyzję indywidualną. Dodatkowo w Biurze Zarządzania Jakością powołany został Dział Doskonalenia Jakości, który podejmuje indywidualne decyzje i rekomenduje zmiany na podstawie interdyscyplinarnych działań, w tym prowadzenie monitoringu jakości w procesach obsługowych i wdrażania projektu Usługa niezgodna.
Sposób obsługi reklamacji podlega bieżącej kontroli wewnętrznej. Objęci są nią wszyscy pracownicy Działu Obsługi Reklamacji w zakresie jakości obsługi.
* Wskaźnik definiujemy jako stosunek wpływu reklamacji do liczby zawartych polis.
Przemysław Zdybel. Fotograf
Dialog z klientami jest dla nas najważniejszy. Wiemy, jak istotne w przypadku spraw trudnych jest wsparcie osoby znającej organizację i umocowanej do samodzielnego podejmowania decyzji. Dlatego w naszych strukturach utworzone zostało stanowisko Rzecznika Klienta.
Jesteśmy pierwszą firmą na polskim rynku ubezpieczeń, która w swoich strukturach powołała Rzecznika Klienta. Reprezentując naszych klientów, oferuję im zindywidualizowane wsparcie, zwłaszcza w sytuacjach trudnych, wymagających elastycznych rozwiązań. Budując relacje, staram się przełamywać stereotypowe postrzeganie ubezpieczyciela jako „instytucji”, niewrażliwej na ludzkie problemy. Skracając dystans w komunikacji z klientem, pokazuję, że ubezpieczyciel to też „człowiek”. Dzięki więzi opartej na zaufaniu, otwartości i elastyczności klienci dużo chętniej zabierają głos w sprawach istotnych nie tylko dla nich – doradzają, co zmienić, co wprowadzić by, móc zaoferować jeszcze wyższe standardy.
Rzecznik Klienta, poprzez rekomendowanie zmian w procesach obsługowych, przyczynia się do poprawy jakości obsługi klienta. Z Rzecznikiem można skontaktować się poprzez formularz na naszej oficjalnej stronie internetowej.
Jednym z naszych priorytetów jest budowanie produktów dostosowanych do potrzeb klientów, a jednocześnie zapewnianie komunikacji dostosowanej do różnych grup społecznych, w tym osób z niepełnosprawnościami. W kanałach sprzedaży internetowej wprowadziliśmy obsługę w języku migowym, realizowaną przez tłumacza języka migowego za pośrednictwem naszej strony internetowej. Dzięki temu osoby z dysfunkcjami słuchu mogą otrzymać wsparcie – od procesu zakupu polisy ubezpieczeniowej, po zgłoszenie szkody czy wprowadzenie zmian w polisie. Usługa dostępna jest od poniedziałku do piątku.
Nieustannie inwestujemy w technologie, które umożliwiają podnoszenie jakości naszych usług w obsłudze klienta oraz procesie likwidacji szkód. Jednym z istotnych kierunków rozwoju jest dla nas wdrażanie rozwiązań z zakresu Internetu rzeczy (ang. Internet of Things – IoT), które już teraz umożliwiają monitorowanie punktów sprzedaży czy danego przedsiębiorstwa pod kątem określonych wcześniej parametrów.
cyfrowa obsługa roszczeń
wideooględziny
mobilna Likwidacja Szkód
możliwość samodzielnej likwidacji niewielkich szkód
aplikacja AutoWycena 2.0.
w pełni automatyczna wymiana formularzy w ramach Bezpośredniej Likwidacji Szkód
Dbamy o to, aby proces likwidacji szkód przebiegał w sposób sprawny i najbardziej przystosowany do potrzeb naszych klientów. W 2022 r., jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku, udostępniliśmy oparte na sztucznej inteligencji (AI) narzędzie do samodzielnego kwalifikowania zakresu zniszczeń w szkodach komunikacyjnych. Urządzenie analizuje uszkodzenia pojazdu na podstawie dokumentacji zdjęciowej, weryfikuje uszkodzenia pojazdu i proponuje kosztorys naprawy w kilkadziesiąt sekund.
Nowy moduł w aplikacji jest nowoczesnym rozwiązaniem dla klientów, którzy cenią sobie szybkość, prostotę i wykorzystanie dostępnych technologii. Aplikacja jest łatwa i intuicyjna w użyciu, nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania. Od wielu lat ERGO Hestia dba o synergię najnowszych technologii z najwyższym standardem obsługi klienta. Koncentrujemy się na zaoferowaniu naszym poszkodowanym szybkiej i satysfakcjonującej likwidacji szkody bez zbędnych formalności.
Kolejnym rozwiązaniem, które wprowadziliśmy w 2022 roku, był Voicebot – automatyczny konsultant stworzony do obsługi szkód po gradobiciu. Pozwoliło nam to na kontakt z klientem w ciągu 24 godzin niezależnie od dynamiki wpływających roszczeń, a co za tym idzie – rozpoznanie potrzeb w zakresie likwidacji szkody.
Usługa automatycznego konsultanta pozwala na kontakt w ciągu 15 minut od zgłoszenia szkody przez klienta. Następnie oferowana jest naprawa w sieci ERGO Hestia Pomoc 24 – serwisie specjalizującym się w naprawach bezinwazyjnych (PDR). Wszystkie naprawy w ramach usługi realizowane są w dogodnym dla klienta miejscu na terenie całej Polski.
Jeśli klient nie zdecyduje się na naprawę, szkoda kwalifikuje się do procedury uproszczonej. Automatyczny konsultant prosi o informację o liczbie wgnieceń na pojeździe i innych uszkodzeniach mogących mieć wpływ na wysokość odszkodowania. Po uzyskaniu informacji klient jest informowany o tym, że opiekun szkody na podstawie otrzymanych informacji wyliczy wartość odszkodowania i wyśle decyzje na wskazany adres e-mail. Wartość kosztorysu wyliczana jest automatycznie, a klient otrzymuje informację zwrotną w formie SMS i wiadomości e-mail o wartości odszkodowania oraz ewentualnych możliwościach reklamacyjnych.
Jednocześnie rozwijamy wdrożone już narzędzia tak, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom naszych klientów. W udostępnionym w 2021 roku chatbocie wprowadziliśmy nową funkcjonalność – możliwość wypowiedzenia umowy ubezpieczenia w sytuacji rozwiązania umowy z końcem okresu ubezpieczenia lub ze względu na podwójne ubezpieczenie.
W roku 2022 kontynuowaliśmy program Rower na zawsze, zainicjowany we współpracy z firmą KROSS SA. Może w nim wziąć udział każdy klient lub poszkodowany, którego auto jest w naprawie dłużej niż tydzień. Jeśli w trakcie serwisu auta dana osoba zamiast samochodu zastępczego wybierze rower – może go zatrzymać na własność. Program jest z powodzeniem realizowany od 2019 roku i wpisuje się w nasze strategiczne podejście do zrównoważonego rozwoju oraz promowanie wśród klientów działań proekologicznych poprzez przystosowane do ich potrzeb rozwiązania.
Niniejsza strona korzysta z plików cookies
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Współadministratorami danych osobowych są:
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot ,
a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.
Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.
Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych. .
Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Marketingowe pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Statystyczne pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies