W 2023 roku kontynuujemy rozwój oferty usług ubezpieczeniowych utrzymywanych na najwyższym poziomie rynkowym, zarówno pod względem kompleksowości ochrony ubezpieczeniowej, jak i jakości procesów obsługowych.
Planujemy również kontynuację realizacji projektów ESG w obszarze portfela ubezpieczeniowego, inwestycji oraz własnej działalności operacyjnej, w szczególności w zakresie ochrony środowiska i klimatu, promocji różnorodności i działań na rzecz równości płci. Dostosowujemy się do nowych regulacji przygotowując Grupę ERGO Hestia do nadchodzących wymogów finansowych i sprawozdawczych dla sektora finansowego, m.in. Taksonomii UE, Dyrektywy CSRD, Europejskiego Zielonego Ładu, IFRS 9/17.
Rajmund Barnaś. Fotograf
Koncentrujemy się na zwiększaniu efektywności procesów sprzedażowych, zmianach produktowych oraz na rozwoju zaawansowanych metod wyceny ryzyka ubezpieczeniowego i finansowego, dających możliwość optymalnego dopasowania zakresu ubezpieczenia oraz składki do klienta. W dalszym ciągu wdrażamy realizację strategii profesjonalizacji sieci dystrybucji i stałego podnoszenia jakości sprzedaży. W 2023 roku kontynuowane są serie programów rozwojowych w ramach Programu Certyfikacji Sieci Agencyjnej ERGO Hestii oraz wdrożone zostaną klauzule produktowe ułatwiające pracę profesjonalnych doradców. Realizując Strategię Zrównoważonego Rozwoju (ESG), przygotowujemy zmiany w ofercie produktowej, które będą wspierać ekologiczne projekty i rozwiązania. Wdrożenie Elektronicznej Zielonej Karty w istotny sposób usprawni proces zawierania polis, jednocześnie wspierając realizację założonych celów środowiskowych. W celu pozyskania nowych klientów, planujemy rozszerzenie procesu ofertowania dla wznowień OC Nabywcy w iHestii.
W obszarze Programów Partnerskich zaplanowane są kolejne integracje i dalsza rozbudowa portfolio produktowego w celu zwiększenia obecności na rynku affinity. W kanale direct przewidujemy dalszą dywersyfikację portfela w następstwie poprawy atrakcyjności oferty ryzyk dobrowolnych oraz precyzyjniejszej selekcji klientów. Jedną z inicjatyw w tym zakresie jest znaczące usprawnienie procesu kalkulacji składki dzięki wykorzystaniu danych z baz CEPiK w ramach krótkiej ścieżki sprzedaży.
W obszarze ubezpieczeń detalicznych w 2023 r. zamierzamy uruchomić nową linię biznesową, która będzie opierać się na profilaktyce zdrowia oraz organizacji i realizacji usług medycznych, która będzie w pierwszej fazie projektu dedykowana jedynie klientom indywidualnym. Głównym założeniem projektu jest dystrybucja poprzez sieć agencyjną Grypy ERGO Hestiia która oparta jest o nowoczesne ścieżki sprzedaży. Uruchomiony został projekt IT, którego celem jest zaprojektowanie oraz wdrożenie dedykowanych usług, umożliwiających naszym pośrednikom dystrybucję ubezpieczeń, a klientom korzystanie z usług medycznych.
W obszarze ubezpieczeń korporacyjnych będziemy kontynuować upowszechnianie wśród agentów narzędzia sprzedażowego – systemu ERGO Biznes. W ubezpieczeniach mienia planowane są dalsze działania zmierzające do aktualizacji sum ubezpieczenia oraz podjęcie prac nad nową taryfą. Intensyfikujemy popularyzację usług inżynierskich (aktywne sensory, badania termograficzne, testy penetracji, programy bezpieczeństwa flot), zmierzających do zmniejszenia ryzyka przerw w działalności klientów.
Planujemy uruchomienie nowej platformy dla underwriterów służącej do wyceny i dystrybucji flot, jak również zastąpienie wydruków papierowych wersjami elektronicznymi umów ubezpieczenia. Istotną częścią projektu jest automatyzacja procesu underwritingowego oraz wdrożenie w 2023 roku nowego modelu taryfy GLM* dla pojazdów osobowych i dostawczych.
W produktach ubezpieczeń rolnych realizowane będą prace ukierunkowane na rozwój. W 2023 r. nastąpi wdrożenie nowego produktu – ubezpieczenia sprzętu i maszyn rolniczych (tzw. agrocasco). Jednocześnie rozwijana będzie sprzedaż poprzez wdrażanie nowych pośredników w zakresie rolnych ubezpieczeń obowiązkowych i mienia, a także ubezpieczeń dotowanych upraw i zwierząt gospodarskich.
W tym obszarze będziemy nadal za pomocą robotów eliminować powtarzalne procesy i zwiększać efektywność pracy. Naszym niezmiennym celem pozostaje wzrost zadowolenia klienta, potwierdzony przez spadek interwencji.
W 2023 roku planujemy zwiększenie poziomu sprzedaży ubezpieczeń biometrycznych. Zamierzamy wdrożyć kolejne narzędzia motywacyjne, marketingowe oraz programy szkoleniowo-rozwojowe kierowane do obecnych agentów oraz do nowych dystrybutorów.
Naszym celem jest budowanie długofalowych relacji z pośrednikami ubezpieczeniowymi (agentami i brokerami) między innymi poprzez:
Planujemy również wdrożenie kolejnych zmian produktowych w zakresie Grup Zamkniętych oraz Grupy Otwartej.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat, głównie za sprawą pandemii, skłonność klientów do zakupu ubezpieczeń w kanałach cyfrowych wzrosła z poziomu 44% do 54%, a wykorzystanie kanału mobilnego aż o 14 p.p. – do 37%. Ten trend będzie się pogłębiał, o czym świadczy niezmienne od lat postrzeganie przez liderów sektora ubezpieczeń transformacji technologicznej jako priorytetu dla całego sektora. Dlatego też przyjęliśmy podejście cloud-first, które pozwoli jej przyspieszyć transformację cyfrową.
Uruchomienie infrastruktury w chmurze pozwala nam modernizować ofertę produktową. Aplikacje sprzedażowe mogą być ciągle rozwijane i dopasowywane do potrzeb kilku milionów klientów, tysięcy przedsiębiorstw, agentów ubezpieczeniowych i brokerów, a firma jest w stanie testować i wdrażać nowe rozwiązania znacznie szybciej niż dotychczas. To największa transformacja chmurowa w polskim sektorze ubezpieczeniowym. Wdrożyliśmy zaawansowane systemy sprzedażowe, takie jak iHestia, wykorzystaliśmy automatyzację wewnętrznych, powtarzalnych procesów oraz zastosowały technologię blockchain**. Fundamentem wszystkich tych rozwiązań jest modernizacja infrastruktury informatycznej i zastosowanie chmury obliczeniowej. Dzięki chmurze aplikacje sprzedażowe mogą być ciągle ulepszane, a dostępy do nich jeszcze szybsze i dogodniejsze.
* GLM to uogólnione Modele Regresji Liniowej (ang. Generalized Linear Models). Metoda ta jest standardowym sposobem wyceny stosowanym w krajach Uni Europejskiej.
** Metoda porządkowania i przechowywania danych w następujących po sobie blokach, które wspólnie tworzą jeden wirtualny łańcuch.
Niniejsza strona korzysta z plików cookies
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Współadministratorami danych osobowych są:
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot ,
a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.
Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.
Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych. .
Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Marketingowe pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Statystyczne pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies